COOP NÄRA PÅ NYTORGSGATAN

8 Maj

Jag var på Söder igår och skulle egentligen ha tittat efter nya träningspjuck, men förirrade bort mig bland mat i stället. Jag hade bara tänkt knalla in på Coop och köpa dricka, men jag blev kvar därinne i minst en timme. Det är så kul att komma in i en butik där man kan känna att de som driver den har ett verkligt matintresse och det förstår man att de har på Coop Nära på Nytorgsgatan, Stockholm.

Ta och kika lite på sortimentet nästa gång du går in i din butik, är det traditionellt standardutbud, eller finns det någonting utöver det, det lilla extra? På Nytorgsgatans Coop finns massor av kuliga saker. Det var faktiskt här som jag förälskade mig i fagra Mr Stubb för en tid sedan och honom har jag inte sett någon annan stans.

Jag blev lite glad i kroppen där jag strosade runt, jag tror de hade något utöver det extra bland alla delar av sortimentet, helt fantastiskt för att vara en ”vanlig” Coop butik! Mitt Konsum hemma, som är mer än dubbelt så stort, har knappt något av det kuliga, utan bara standard.

Igår kom jag hem med Muttis doppio concentrato di pomodoro, det vill säga dubbelkoncentrerad tomatpuré. Det har visst en trippelkoncentrerad också men den var slut för tillfället. Jag köpte också Matrics ”Casa Matilda, Pomodorini semi-dry”, lätt-torkade körsbärstomater, som jag inte hunnit smaka än.

Vad jag även köpte och också hunnit smaka är Matrics Jordgubbshonung, som består av 90 % Acaciahonung samt 10% jordgubbssirap. Den var godare än väntat, med en frisk smak av honung och jordgubbar.

 Jag åt jordgubbshonungen till grekisk yoghurt med färska jordgubbar och karamelliserade pistagenötter– dödligt gott!

– That’s all for now!

/Moma

8 svar to “COOP NÄRA PÅ NYTORGSGATAN”

  1. Ylva 8 maj, 2010 den 21:43 #

    Jaa!! Jag har också varit där och hittat små guldkorn. Nu påminde du mig så jag blev sugen på att gå dit igen, trots att jag sällan har vägarna förbi tyvärr. Men vissa saker (läs: mat) är värda en omväg ibland 🙂

  2. Lena 10 maj, 2010 den 15:58 #

    Det va en bra Coop de! Sådana affärer är dessvärre sällsynta och finns de så vet man inte om det ändå!

  3. hotness 11 maj, 2010 den 16:27 #

    Jag köpte trippel-koncentratet idag, kom ihåg det efter du bloggat om det. Så när jag såg det i hyllan tog jag snabbt en tub och tänkte på Moma.

  4. hugo 20 maj, 2010 den 12:23 #

    blir att ni tycker om butiken! är själv anställd där och jag kan intyga att personalen är trevlig 😀

  5. hugo 20 maj, 2010 den 12:23 #

    sorry det skulle vara: blir glad att ni tycker om butiken!

  6. momaskitchen 21 maj, 2010 den 09:14 #

    Hugo: Kul att du hittat hit! Jag håller fullständigt med:)

Trackbacks/Pingbacks

  1. NOMU RUB « Momaskitchen's Blog - 13 maj, 2010

    […] när jag var på Coop , Nytorgsgatan, Stockholm i förra veckan handlade jag två fina burkar med kryddblandning från […]

  2. LITE UPPÅT « Momaskitchen's Blog - 29 maj, 2010

    […] en banan, en näve lätt tinade jordgubbar samt en näve björnbär och eventuellt 1 tsk jordgubbshonung  med stavmixern och du får en kall och god smoothie gjord på rena frukter & bär, på […]

Lämna en kommentar