SJUKLING

1 Sep

Äsch, sjuk och sjuk, jag har åkt på någon otrevlig inflammation på hornhinnan, men det är inte så att jag ligger deckad. Ännu. För att bli kvitt den och för att undvika att den sprider sig i ögat måste man behandla med ögondroppar, varje timme i två dygn. Alltså dygnet runt. Så fram emot måndag lär jag vara deckad av trötthet om inte annat.

Men vet ni vad? Jag tror jag står ut, för alldeles nyss kom det ett bullbud på sparkcykel, det var fina bästa bonusungen med kompis som kom med nybakade bullar och krya-på-dig-kramar och hälsningar från resten av familjen. Det är kärlek det!

Vilka bullar sen då! Halleluja, jag är i bullhimlen, amen!

/Moma

11 svar to “SJUKLING”

  1. Amy's piece of cake 1 september, 2012 den 20:27 #

    Så härligt med en sådan god bullgåva. Fina Moma, ta hand om dig och ditt öga nu… usch för inflammationen kram!

  2. Ann-Louise 2 september, 2012 den 09:26 #

    Inga dåliga bullar du har fått hem – mandelmassa, blåbär och vitchoklad! Bullbud är ju en klockren affärsidé för vem blir inte bättre av det?! Krya på dig och hoppas att du återhämtar dig snabbt.

  3. Åsoa 2 september, 2012 den 10:14 #

    Klart det ska ätas bullar när du måste drippidroppa droppar mest hela tiden:( Krya på ögat! KRAM

  4. Emmy 2 september, 2012 den 14:26 #

    Vilka fina vänner! Det är nästan så jag är sugen på att skada mig i ögat för att se om någon cyklar hit med lite bullar… Men bara nästan.

  5. Emmy 2 september, 2012 den 14:27 #

    Och krya på dig så klart!!! Kraaaam.

  6. Kim 2 september, 2012 den 16:35 #

    Men åh, vilken otrevlig inflammation! Alldeles särskilt obehagligt när något sätter sig på ögonen tycker jag… Men bra att du medicineras! Med både droppar och bullar! Vilken lyx att få bud hem.

  7. LiLo 2 september, 2012 den 21:09 #

    Det var inge vidare, huuu! Hur får man sånt?

    Men med bullar ska ont fördrivas, det känner man ju till, så dropparna är nog bara droppen som ger den sista lilla skjutsen. Kokat majs i kokosmjölk, det blev sås över, som jag kokade färsk minimajs i idag, gott så det förslår ju!

    Kramkram

  8. Lotta i Två Små Kök 2 september, 2012 den 21:13 #

    Dumma inflammation! Bullar som medicin låter inte alls dumt. Hoppas du blir bra snart!

  9. Moma's Kitchen 2 september, 2012 den 21:47 #

    Amy: Tack ska du ha, jag ska fortsätta att kämpa med bullar och droppar!

    Ann-Louise: Jamen visst, ska vi öppna bullbud ihop? 🙂

    Emmy: Hahaha, din toka! Klart att någon skulle cykla dit med bullar, i annat fall kanske Berra skulle bjuda på lite rom?

    Kim: Tack, ja, det är lite olustigt när det sätter sig på ögonen!

    LiLo: Jag vet inte riktigt, men det är vanligare bland äldre, folk med torra ögon och de som bär mjuka kontaktlinser… Så jag antar att det är det sistnämnda, för torr och gammal är jag väl ändå inte?

    Lotta: Tack, du, och hade jag kunnat hade jag budad över lite bullar till dig med!!

  10. Mårtenssons kök 2 september, 2012 den 22:34 #

    En gång i timmen!!! Jisses, det har varit att ställa klockan då? Hoppas verkligen meducinen och bukarna hjälpt och att du får sova ut riktigt!

    Krya på sej

  11. LiLo 3 september, 2012 den 08:30 #

    Torr och gamml är du INTE, men om jag skriver att du är tvärtom, ung och fuktig, så känns det faktiskt lite,lite udda 🙂

    Kramkram

Lämna en kommentar